Follower Nazterjah

15 Februari 2011

Home » 5 Manusia Terberat Dalam Sejarah

5 Manusia Terberat Dalam Sejarah

Obesiti ataupun kegemukkan melampau semakin ketara di Malaysia sekarang.
Tetapi nasib baik takde rakyat Malaysia gemuk sampai tak bleh bagun.
Ha, nazterjah ada senaraikan 5 manusia tergemuk dalam sejarah Manusia.
Jom kita lihat :

1. Carol Yager

Paling berat dalam sejarah..!
ni la orang paling berat dalam sejarah.
Rekod terberat pernah dicapainya adalah 727 kg...!!
Disebabkan dijangkiti bakteria. dia dimasukkan ke hospital. Dia tidak mampu
untuk berdiri
ataupun berjalan kerana ototnya tidak mampu menampung berat badannya..
Dia maeninggal pada umur 34 disebabkan penyakit buah pinggang, kegagalan
organ berfungsi dan obesiti melampau..

2.
Jon Brower Minnoch



Ketika berumur 12 tahun berat badannya mencecah 132 kg.
Dia pernah dimasukkan ke hospital dan kehilangan 419 kg. Tetapi malangnya selapas keluar hospital.
beratnya naek mendadak 2 kali ganda.. dan berat badan yang terberat pernah dicapai adalah 635 kg.!!


3. Manuel Uribe.


Berat tertinggi yang pernah dicapai adalah 579 kg.
dia pernah terlantar di atas katilnya selama 9 tahun dar 2001-2008.

4.
Walter hudson

Dilahirkan di Brooklyn, New York. Berat masimum dicapai adalah 544 kg.
Dia pernah tersekat di pintu biliknya hinggakan Pasukan penyelamat terpaksa memecahkan dinding biliknya..
Pernah mengatakan' dia makan ape sahaja, dan menikmatinya..!
dia juga telah meninggal dunia.


5. Rosalie Bradford

Dia memang suke makan sejak kecil.
ketika berumur 14 tahun beratnya mencapai 92.
ketika 15 tahun beratnya 140 kg.
Berat maksimum yang pernah dicapai adalah 544 kg.
dia juga pernah ingin membunuh diri kerana terlalu tertekan dengan berat badannya.
meninggal pada umur 63 tahun.



Ha..jangan terkejut berat diorang macam tu kan.
Kebanyakkan mereka ini semua dah mati akibat gemuk yang melampau.
So, kita mestilah jaga pemakanan dan amalkan senaman selalu ye.
Badan sihat Otak cergas...



5 ulasan:

Miss Annaz berkata...

sihat2 belaka...

Nazterjah berkata...

memang sihat sesangat..comel lak 2..

bun berkata...

comel :)

diana berkata...

orang malaysia ramai jugak yang gemuk..
dan malas bangun..
heheh..
tapi tak la gemuk melampau kan???

Nazterjah berkata...

betul..ni mkn xhenti2 agaknya..hahaha

var linkwithin_site_id = 280750; Related Posts with Thumbnails