Follower Nazterjah

18 November 2010

Home » Ini Kat Malaysia Ke Atau Di Mana?

Ini Kat Malaysia Ke Atau Di Mana?

Keratan Akhbar Metro

Anda lihat gambar di atas, agaknya dia mana ye?
Ermm, semua orang tahu, masih di Malaysia.
Macam biasalah, bila cuti umum atau cuti perayaan, warga Malaysia sukar dilihat di mana2.
Betul x?
Gambar di atas adalah suasana di KLCC, Kuala Lumpur.
Betapa ramainya warga asing melepak disitu sampai seorang rakyat Malaysia pon xnampak.
Bukan setakat di Kuala Lumpur aje, di Johor Bahru pon sama.
Macam Malaysia ni depa yang punya..hahaha...
Kebanjiran warga asing disebabkan cuti umum semalam kerana cuti Raya Aidiladha.
Nazterjah, sebagai rakyat Malaysia agak rimas dengan keadaan ini.
Diorang sedap je lepak di tepi jalan mcm kat negara diorang.
Kita warga Malaysia pon xde pon buat mcm ni..
Klau nak g mane2 pon, mesti jumpe kumpulan diorang ni.
Tak tahulah kat mane kumpulan diorang ni tiada.
Kat Malaysia ini ada ramai pekerja asing antaranya Nepal, India, Bangladesh, Indonesia, Myanmar dan Vietnam.
Nazterjah mengharap sangat, kerajaan dapat mengurangkan kouta penggunaan pekerja asing ini bagi memenuhi tenaga kerja tempatan.
Harap direnung - renungkan.

4 ulasan:

Nabiel berkata...

meluat la ak tgk dorang nie~huhuhu

Nazterjah.Blogspot.Com berkata...

meluat?hahaha
samalah kite..
mcm kite plak tumpang negara diorang lak kan...

eyfaaa berkata...

tapi kadang2 kesian jugak kat dorang,,dtg malaysia bab kena tipu.bukan nye dorg nak dtg m'sia sgat pon tapi mase dorg kat sana,di janjikan macam2 yg lumayan tapi bila da smpai sini,hampeh,,so nak salah kan sape?

Nazterjah.Blogspot.Com berkata...

aik backup nampak?
hahha...
adek manis, sy tau diorg kene tipu,
tapi nape penguatkuasaan kemasukkan warga asing ni sgt mudah? (ckp dgn gaya bangla)

var linkwithin_site_id = 280750; Related Posts with Thumbnails