Follower Nazterjah

09 Februari 2011

Home » » Ibu Bapa Subahat?

Ibu Bapa Subahat?

Curi motor

KUALA LUMPUR: Sepasang suami isteri warga emas bersekongkol dengan dua anak lelaki mereka yang aktif mencuri motosikal sebelum meleraikan komponennya di halaman rumah mereka di Jalan Sungai Tua, Batu Caves, di sini.

Kedua-dua mereka berusia 60-an itu hanya ‘membutakan mata’ kerana dipercayai takut diapa-apakan kedua-dua anak mereka itu.


Difahamkan, dua beradik terbabit aktif menjalankan kegiatan meleraikan komponen motosikal yang dicuri sejak dua tahun lalu.

Bagaimanapun, hasil maklumat orang awam, kegiatan itu tumpas sebaik sepasukan polis dari Bahagian Siasatan Khas Jenayah Curi Kenderaan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gombak menyerbu rumah berkenaan, kelmarin.


Dalam serbuan kira-kira jam 10.30 malam itu, polis menahan seorang remaja berusia 18 tahun.


Ketua Polis Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah, berkata selepas disoal siasat, remaja itu menunjukkan sebuah stor yang menyimpan motosikal dan komponen motosikal yang dileraikan.

“Hasil pemeriksaan, empat motosikal pelbagai jenis yang dipercayai baru dicuri ditemui. Selain itu, 14 rangka motosikal, beberapa nombor pendaftaran dan cukai jalan turut ditemui.


“Suspek kini direman empat hari bermula hari ini (semalam) sehingga lusa bagi membantu siasatan,” katanya ketika sidang media di IPD Gombak, semalam.

Menurutnya, pihaknya masih memburu seorang lagi suspek dipercayai dalang utama kegiatan itu iaitu abang suspek.


P/S : Mak bapak pon dah takut dengan anak. Apa nak jadilah sekarang. Inilah akibat terlalu manjakan anak..

Tiada ulasan:

var linkwithin_site_id = 280750; Related Posts with Thumbnails