Follower Nazterjah

18 Februari 2011

Home » » Fara Fauzana Nak Berundur Diri?

Fara Fauzana Nak Berundur Diri?


SELEPAS enam tahun mengendalikan program hiburan sensasi, Melodi, Fara akhirnya mengambil keputusan untuk mengundur diri dengan alasan sudah lama dan ingin memberi laluan kepada pengacara baru.

Bukan kerana menerima tawaran yang lebih menarik atau ditamatkan kontrak, sebaliknya, Fara menegaskan, pengundurannya daripada program yang paling diminati penonton di hujung minggu itu adalah sebab peribadi dan tiada kaitan dengan agenda lain.

“Niat untuk berhenti daripada Melodi sudah lama, sejak tahun lalu lagi tetapi masa tak sesuai. Sekarang saya nekad dengan keputusan sendiri bukan ada paksaan daripada sesiapa mahupun ditamatkan kontrak seperti yang didakwa.

Fara Dan Wahid

“Bukan juga disebabkan masalah gaji atau mendapat tawaran daripada program lain tetapi ini adalah keputusan saya sendiri. Sebelum saya diberhentikan lebih baik saya memberhentikan diri saya sendiri,” katanya sambil berseloroh.

Apapun keputusan yang dibuat dan diperkatakan, namun Fara masih menyimpan sesuatu yang enggan diluahkannya dan tidak mahu mengulas lanjut tentang pengundurannya itu.

Baginya, keputusan yang dibuat itu adalah berdasarkan keputusannya sendiri dan memerlukan ruang baginya untuk meluangkan masa bersama keluarga di hari minggu.

“Saya tak mahu bercakap lebih lanjut berhubung perkara ini dan kita tunggu sidang media yang akan dibuat oleh TV3 nanti. InsyaAllah, saya akan mengacara rancangan ini sehingga 27 Mac depan dan selepas itu saya ada masa di hari minggu untuk bersama keluarga serta menghadiri kenduri kahwin,” katanya sambil tersenyum.

Seperti ada yang hendak diperkatakan, namun keputusan yang dibuatnya itu menunjukkan Fara sudah bertekad dengan pengundurannya itu.

Bagi Fara, siapapun penggantinya nanti rancangan Melodi tetap menjadi pilihan penonton di hujung minggu, malah Fara tidak berasa terkilan meninggalkan program yang sinonim dengan dirinya itu.

“Saya yakin, pengganti saya nanti akan turut tercalon dalam ABPBH, kerana program ini sudah menjadi pilihan peminat dan nama saya tercalon pun sebab Melodi. Saya tak menyesal kalau tidak dicalonkan lagi dalam kategori sama tahun depan. Mungkin saya akan dicalonkan bagi kategori lain pula mana tahu.

“Kalau kita sudah lama sangat mengendalikan sesuatu program itu, lama-lama peminat muak juga tengok muka kita, jadi lebih baik bagi peluang kepada orang lain pula yang mungkin lebih hebat dari saya,” katanya.

Bagi Fara, faktor bayaran bukanlah penyebab pengundurannya itu, malah turut menolak dakwaan yang mengatakan beliau menerima bayaran yang cukup lumayan di HotFM sehingga mengambil keputusan demikian.

Menurutnya dakwaan mengatakan dia menerima bayaran RM30,000 sebulan sebagai tidak berasas tetapi tidak menafikan boleh mendapat jumlah sebanyak itu kalau berpindah ke stesen radio lain.

“Saya dapat tak sampai jumlah itu, kalau berpindah ke stesen radio ini mungkin terima sebanyak itu. Tapi sudah selesa di HotFM,” katanya.

P/S : Sapelah ye pengacara baru.Jangan tak best sudah.

3 ulasan:

SS berkata...

ala...tak best ah cani...

Unknown berkata...

kalu btol 30k tu mmg terbaek la kn.. erkk gile byk..

Nazterjah berkata...

betul ty @cerita saya..dah xbest nnt.
Encik blogger - 2 kalau betul la kan..

var linkwithin_site_id = 280750; Related Posts with Thumbnails