Follower Nazterjah

11 Januari 2011

Home » Sakti Delima Di Ban ?

Sakti Delima Di Ban ?

Korang pernah tengok drama Sakti Delima ?
Bagi yang bekerja tentu tak dapat menonton drama ini kerana ia dikeudarakan pada jam 4.30pm. Nazterjah pernah menonton sekali cerita ini sewaktu nazterjah cuti pada 3 januari lalu iaitu tayang pertama cerita ini. Masa mula - mula tengok cerita ini, nazterjah xfaham apa cerita ini disampaikan. Mengarut pon ada tapi nazterjah pon berfikir, ' dah macam cerita indon lak gaya cerita ini '. Menggunakan bahasa baku dan loghat seperti loghat indon. Siap ada magik - magik ag plak tu. Boleh plak cerita ini ditayangkan '. Kata nazterjah.
Tup Tup nazterjah dapat tahu drama ini diberhentikan kerana mendapat arahan dari FINAS serta merta. Banyak kekeliruan ditumbulkan dalam cerita ini. Penerbit cerita ini adalah seorang pelakon terkenal iaitu sheila Rusli dengan terbitan beliau iaitu JS Pictures Sdn Bhd. Drama ini menelan kos sebanyak RM500 000 untuk menjayakan drama ini. Sheila sempat berkata kepada wartawan :

“Sebenarnya, ramai pelakon bertudung mengeluh kerana susah mendapat tawaran berlakon dan watak mencabar kredibiliti mereka. Peluang yang saya buka kepada pelakon bertudung untuk beraksi dalam produksi saya itu atas rasa tanggungjawab sebagai produser, sekali gus menyemarakkan bidang seni tanah air,” katanya.

Entahlah, nazterjah pon tak boleh komen banyak pasal isu ini..Korang tafsirla sendiri ye..

3 ulasan:

Fairosza berkata...

erm...rasa ok je citer tu

Nazterjah berkata...

ok ke?
Apa nazterjah lihat ia seakan akan cerita indon.
Ada unsur tahyul skit..

shira yanwizan berkata...

mcm cerite panca delima la.. cume ubah suai sikit je.. huhu.. xpe la xde.. xbape nak best pn..=)

var linkwithin_site_id = 280750; Related Posts with Thumbnails