Follower Nazterjah

27 Januari 2011

Home » » Anak Ibu Kelahiran Malaysia Mantap!!!

Anak Ibu Kelahiran Malaysia Mantap!!!

GAMBAR fail menunjukkan Estephe (kiri) dan
Perrine di Muzium Lourve, Paris, Perancis.

HONG KONG – Dua orang murid kembar berusia 10 tahun, Estephe dan Perrine Corlin memperoleh keputusan semua A dalam kertas Matematik peperiksaan Sijil Awam Antarabangsa Pendidikan Menengah yang biasanya diambil oleh pelajar 16 tahun.

Murid lelaki dan perempuan itu, Estephe serta Perrine merupakan anak Rosalind Corlin yang pernah menjadi anggota skuad renang Malaysia.

Ketika mewakili Malaysia, nama ibu kembar ialah Roslind Wong.

Dua anak itu adalah hasil perkahwinannya dengan seorang ahli perniagaan dari Perancis.

Corlin berkata, kejayaan anaknya adalah hasil daripada jadual ketat yang direka khas untuk kejayaan yang meniru gaya Amy Chua, penulis buku berbangsa Cina-Amerika bertajuk Battle Hymn of the Tiger Mother.

Corlin menegaskan anak kembarnya itu menikmati rutin harian yang bermula pada pukul 5.30 pagi menerusi latihan berenang selama 90 minit.

Kedua-dua anak itu akan menghabiskan masa selama setengah jam untuk menelaah subjek Matematik atau Fizik sebelum pergi ke sekolah pada pukul 8.30 pagi.

“Anak-anak saya akan menyambung semula latihan berenang pada pukul 5 petang. Mereka membuat kerja rumah atau menelaah selama 45 minit pada hari biasa dan tempoh itu akan lebih panjang pada hujung minggu,” kata Corlin.

Corlin berhenti kerja daripada industri kewangan kerana mahu memberi tumpuan terhadap keluarganya.

Dia memberitahu anak kembarnya itu sangat kompetitif serta mahu cemerlang dalam hidup. – AFP

Tiada ulasan:

var linkwithin_site_id = 280750; Related Posts with Thumbnails