Follower Nazterjah

04 Ogos 2010

Home » Tips Cinta Jarak Jauh

Tips Cinta Jarak Jauh


Pernahkah korang terasa begitu jauh dengan seseorang yang bernama kekasih?

Apabila perasaan terasa sayu dan kerinduan membuatkan kita teringatkan dia dan juag akan membuatkan kita sering termenung kerana memikirkannya.

Bayangkan anda bertugas nun jauh di sana sebagai contohnya seorang di Kuala Lumpur dan seorang lagi di Johor Bahru, anda pasti akan kesunyian dan kerinduaan terhadap orang itu makin mendalam. Setiap orang mesti pernah mengalaminya walaupun sekali dalam seumur hidup anda.

Dugaan? Jangan cakaplah. Tentu dugaan yang hebat pernah korang alami.

Perkara penting dalam bab ini adalah :


  1. Percaya antara satu sama yang lain. Jangan sesekali anda ragu2 terhadap pasangan anda walaupun anda tidak nampak beliau.

  2. Jangan mudah curiga terhadap pasangan.

  3. Perlu setia terhadap pasangan.

  4. Berjumpa seketika walaupun sekejap.

  5. Bertanya khabar setiap hari walaupun sekejap.

  6. Sambut ulang tahun bersama.

  7. Jangan jadikan jarak juah pemusnah hubungan.

Itulah tips yang naz le kongsikan. Jadi kepada pasangan yang jarakjauh itu, perlu sabar dalam percintaan ini.

6 ulasan:

cik panadol berkata...

semua dah penah buat...tp hubungan PJJ sy tak bertahan...learn sumthing daripada pengalaman tu...buat la ape je cara untuk survive tp kalau dapam perhubungan tu takde kejujuran, takde kepercayaan....semua sia2....

cuci-suci berkata...

hahahahha , mnde lapuk lah , hbgn PJJ takkan kekal lama kalau some one tuh takleh nak ubah perangai dye .

NaShInArOiNblOgGeR berkata...

cik penadol- jangan anggap sekali cinta jarak jauh awk dikecewakan bukan bermakna ia kecewa buat selama2nya. Anggap semua itu pengalaman hidup.Mane tahu suatu hari nanti jodoh anda depan mata pun xtau, sape le kate kan?

NaShInArOiNblOgGeR berkata...

cuci-suci - xsemua pjj xkekal lama..ade yang berjaya kerana kesetiaannya

ahPEKMC berkata...

Ahpek dah lama amal benda nieh masa ahpek pjj dulu..Sampai kawen dah pun..hehe..best pjj nieh..:)

NaShInArOiNblOgGeR berkata...

betul 2 ahpekmc,ia boleh buat kite rindu semakin dlm terhadap pasangan kite

var linkwithin_site_id = 280750; Related Posts with Thumbnails