Follower Nazterjah

20 Jun 2010

Home » Review Movie Green Zone

Review Movie Green Zone




Nazterjah baru sahaja selesai menonton filem terbaru iaitu Green Zone.
Korang dah tengok?
Pendapat nazterjah filem ini memang menarik dengan aksi yang penuh mengagumkan.
Filem ini seolah olah sepaerti kejadian sebenar tapi mesej yang disampaikan itu salah belaka.
Green Zone ini memaparkan kejadian di Negara Iraq untuk menangkap Saddam Hussien.
Ada beberapa pengubahsuaian yang dilakukan filem ini.
nazterjah ada beberapa rungkaian Fakta dan Auta mengenai filem ini:

Fakta yang mengenai Filem ini:

1. Amerika menyerang Iraq sebab dikatakan ada senjata berbahaya disana tetapi hampeh xde.
2. Cerita ini memberitahu pihak media yang membuat cerita palsu yang mengatakan Iraq ada menyimpan senjata berbahaya ni.
3. Lokasi serangan yang dilakukan dalam filem ini agaknya betul lah.
4. Selepas perang, perebutan kuasa antara puak di Iraq bertelagah antara satu sama lain.

Auta mengenai Filem ini :

1. Saddam Hussien mati ditembak bukan digantung sampai mati yang kita tahu hakikatnya.
2. Askar Amerika ini sempat berbincang dengan Saddam Hussien sebelum Saddam diberkas.
3. Tempat perjumpaan Saddam juga salah. Yang kita tahui saddam dijumpa di bawah tanah dengan keadaam Saddam kurus kering tetapi filem ini Saddam mati ditembak oleh rakyat dia sendiri ketika Saddam masih berbadam gemuk/berisi.

Jika anda lihat mana2 filem Hollywood ini, mereka gemar menukar atau memutarbelit sejarah yang sebenarnya. Lihat cerita mengenai perang Vietnam, cerita itu mengatakan Amerika menang dalam peperang tersebut tapi sebaliknya? Korang tentu tahu bukan..
Oklah review mengenai filem ini. Penat menaip. Klau ada sebarang komen mengenai artikal ni, komen la ye...

2 ulasan:

Donny Ien berkata...

Salam ziarah,
Thank's for this review.Aku lum tengok nampak mcm best la.hehe.selamat menonton filem hebat ni semoga terhibur k ^-^

ahPEKMC berkata...

Ahpek pun tak agi crita nieh..Toy Story agi besh..Nice template ye..:)

var linkwithin_site_id = 280750; Related Posts with Thumbnails