Follower Nazterjah

23 Mei 2010

Home » Cetak Rompak?

Cetak Rompak?

Sekarang kementerian hal ehwal dagangan ingin membanteras kegiatan cetak rompak yang semakin aktif tapi boleh ke?
Dulu orang jual VCD cetak rompak ni kat tepi kaki lima atau kedai yang kecik2 tapi sekarang lain dah. Betul x? Diorang dah tukar taktik lain yang boleh mengaburi pihak berkuasa.
Benda ni susah nak dibanteras sebenarnya. Pihak berkuasa sudah mula mengeluarkan satu akta dimana orang menjual dan membeli akan didakwa juga nanti? Wow,bahaya ni.
Pihak berkuasa mula tahu taktik seperti Download2 di forum2 laman web untuk mendapatkan cerita tanpa membeli. Pihak berkuasa perlu menurunkan harga DVD, kerana ia masih mahal lagi. Kualiti antara cetak rompak dan tulen sama sahaja. sebab 2 orang memilih cetak rompak.Tengok hanya sekali je kn.
Bagi pendapat nazterjah, harga RM15 minimum pon dah cukup memadai untuk menjual DVD tulen ni. DVD cetak rompak masih ada dijual dengan harga RM10 lagi.
Jika harga diturunkan lagi, tentu rakyat malaysia memilih DVD yang tulen.
Percayalah.....

2 ulasan:

Muhammad Safie berkata...

erm...xtau ar..pasal mendownload tu mmg susah nak banteras..

NaShInArOiNblOgGeR berkata...

yup betul 2..dah belambak baru nak banteras mmg payah..betul x??

var linkwithin_site_id = 280750; Related Posts with Thumbnails